Tijd voor toelichting en verdieping. Ontmoet de mensen achter de voorstellingen en verrijk je kijkervaring met exclusieve achtergrondinformatie.
Scroll naar beneden voor meer info.
Kies voor één van onze highlights. Gegarandeerd een bijzondere ervaring!
Operadagen Rotterdam gebruikt haar stad als podium én decor. Veel voorstellingen zijn op onalledaagse en onontdekte locaties in de stad: pleinen, woonkamers, kerken, een oude wasserij, winkels, bovenop de Bijenkorf en zelfs een fitnesscentrum.
Text isn't necessary for the correct perception of the performance. When there's text, it's English spoken or surtitled.
Deze voorstelling is rolstoeltoegankelijk.
Deze voorstelling is voorzien van boventiteling.
Concert-performance op historische plek slaat brug tussen toen en nu
Hoe voelt het om – heel bewust – afscheid te nemen van familieleden en dierbaren in de zekerheid dat je deze nooit meer zal zien? Zo was het voor vele gezinnen op 22 juli 1620 toen de Pelgrimvaders uit Delfshaven richting de Nieuwe Wereld vertrokken. In deze voorstelling staan de Amerikaans-Nederlandse componist Vanessa Lann, sopraan Florien Hilgenkamp, (elektrisch)violist Yannick Hiwat, pianist/beiaardier Geert Bierling en sprekers daar bij stil. Een liedcyclus van Lann vormt de spil voor een ruimtelijke reflectie over herinnering, liefhebben, en afscheid nemen, zowel vier eeuwen geleden als in ons coronatijdperk.
Componist en concept: Vanessa Lann
Sopraan: Florien Hilgenkamp
Elektrische viool: Yannick Hiwat
Carillon, piano, orgel: Geert Bierling
Saxofoon, klarinet, stem: David Kweksilber
Geluid ontwerp: W&G Theatertechniek
Spreker: Ayşegül Karaca
Licht ontwerp: André Goos
Mise en éspace: Neil Wallace
FAR CRIES l Distance No Object komt tot stand met financiële ondersteuning van het Fonds Podiumkunsten Balkonscènes regeling. Met dank aan het FPK, het bestuur van de stichting Pelgrimvaderskerk en Operadagen Rotterdam voor medewerking.